יום שני, 11 באוקטובר 2010

קונצרט קאמרי. חליליות בניחוח איטלקי

את עונת הקונצרטים 2010 – 2011 של הסדרה הקאמרית "צלילים ומילים מן הבארוק" יפתח קונצרט ובו מוזיקה איטלקית לחלילית. הסולנית היא נגנית החליליות האורחת אינגריד פאול. עוד מנגנים טל ארבל, ויולה דה גמבה, שריג סלע, חלילית, ואני, בצ'מבלו.
הקונצרט יתקיים במרכז התרבות "לדור ודור" במעלות, ב – 19 באוקטובר, ובמרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל בתל-אביב, ב – 21 באוקטובר. שני הקונצרטים יחלו בשעה שמונה בערב.
החליליתנית אינגריד פאול למדה חינוך מוסיקלי במכללה למוזיקה בסארברוקן והמשיכה את לימודיה בתחום המוזיקה העתיקה ב"סקולה קאנטורום באזיליינסיס" בבאזל. אחר כך השתלמה אצל האן טול, קיז בקה ופרנץ ברוכן.
אינגריד היא מוזיקאית פעילה, המופיעה ברחבי אירופה ודרום אמריקה, כסולנית או עם הרביעייה שלה "לינגואה מוזיקה" ועם התזמורת הסימפונית סארברוקן. במקביל, היא מלמדת נגינה בחליליות ומשמשת כמנצחת בבית הספר למוזיקה בסארברוקן, שם היא מתגוררת.
אינגריד פאול השתתפה בפסטיבלים שונים, "פסטיבל המוזיקה המוקדמת" בטאלין, אסטוניה, פסטיבלי מוזיקה עתיקה ברחבי גרמניה, פסטיבל “L’arte salva l’Arte” ברומא ואחרים. כסולנית הופיעה בין היתר עם התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג בניצוחו של פרופ' ליאו קרמר. ב - 2008 השתתפה בביצוע האופרה "אגריפינה" מאת הנדל, בניצוחו של קונרד יונגהנל, בתיאטרון הלאומי של סארברוקן. במסגרת זו תשתתף בביצוע האופרה "פית'ון" מאת לולי, בדצמבר השנה.
נגינתה של אינגריד הוקלטה על ידי רשתות הרדיו והיא התארחה באולפני טלביזיה במולדתה. כמו כן הקליטה מספר תקליטורים: מוזיקה מוקדמת לחלילית, מוזיקה רב-קולית מוקדמת, מוזיקת ג'אז לחליליות ופסנתר, ותקליטור של מוזיקה בת זמננו.
אינגריד היא נגנית וירטואוזית, ובה בעת - מוזיקאית מרשימה ובעלת טעם טוב. מבקרי המוזיקה שהאזינו לה ציינו זאת שוב ושוב: "הסולנית, אינגריד פאול, הפגינה נגינה וירטואוזית מדהימה, בנגינתה נצצו כל הקישוטים והתבניות העיטוריות המורכבות. ראויה הייתה למחיאות הכפיים הסוערות של הקהל..." (2010).
בקונצרט הקרוב ננגן יצירות לחלילית ולשתי חליליות ובס מסופרר ולחלילית וצ'מבלו אובליגטו (סולני) מאת מלחינים ילידי איטליה, שסגנון ההלחנה שלהם איטלקי מובהק.
נשמיע יצירות מן המאה השבע- עשרה והשמונה-עשרה: שלוש קנצונות מאת ג'וליו מוסי וסונטה מאת דריו קסטלו, שחיו ופעלו בוונציה בראשית המאה השבע-עשרה, קנצונה וירטואוזית מאת אנג'לו נוטארי, שתי קנצונות מאת ג'ירולמו פרסקובלדי אשר פעל ברומא; עוד נשמיע סונטה יפיפיה מאת אבריסטה פליצ'ה דל' אבאקו שחי רוב ימיו מחוץ למולדתו, סונטה מעניינת מאת ג'ובני בטיסטה סמרטיני וסונטה מתודית מאת גיאורג פיליפ טלמאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה