יום ראשון, 8 במאי 2011

קונצרט מאוייר

ס' הראתה לי ספרון שקנתה לנכדתה בת השנתיים: "למה לא?!", ספרון מוזיקלי מאת עדינה הרעוז, מוזיקאית ונגנית נבל. לולא הייתה מראה לי את הספרון, לא הייתי יודעת על קיומו, אף על פי שיצא לאור כבר לפני עשור, מפני שאיננו נמכר בחנויות הספרים. בין דפיו המאויירים בעליזות מתחבא תקליטור המחזיק מגוון של כעשרים קטעי נגינה.


הספרון ותכולתו הם, בעצם, קונצרט מאוייר. נגינתה של עדינה בנבל, טעמה המוזיקלי הטוב והפזמונים שבחרה הם הציר שסביבו בנויה ההתרחשות כולה. אפשר לשמוע פרק סיציליאנה מתוך סונטה לחליל וצ'מבלו (כאן, כמובן, בנבל) מאת יוהאן סבסטיאן באך, מוזיקה מאת המלחינים וילה לובוס וסן-סנס; שלושה שירים של מרים ילן שטקליס בלחנים חדשים משל ריימונד גולדשטיין, ועוד. נבלאית נהדרת, מורה ומלחינה, צרפה אליה עדינה בני משפחה וחברים, ליצירת קונצרט לפעוטות, שגם ילדים ומבוגרים יכולים ליהנות מהמוזיקה שבו ומהאיורים המלווים אותו. המשתתפים, המוזיקאים וכלי הנגינה השונים שלהם, מציגים את סודות שיגרת הנגינה באופן פשוט ומובן. את מילות הספר קורא מוטי ברכאן בקולו הנעים, ברוגע ומבלי להפריע את זרימת המוזיקה.


זמרת הסופרן מרים מלצר, נגן החליל והחלילית מיכאל מלצר, נגן הצ'לו מיכה הרן (אחיה של עדינה) ונגן הטרומבון ניצן הרעוז (בנה) וגם המלחין ריימונד גולדשטיין שותפים לפן המוזיקלי: הנגינה, האלתור, ההלחנה. בתה של עדינה, מתקה הרעוז, הכינה את האיורים היפים. מבחר קטעי המוזיקה מוצלח מאד, הנגינה והשירה מענגות. מאד נהניתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה