יום שבת, 3 בדצמבר 2011

פריז. אור



צבעי החום והירוק נעלמו כמעט לגמרי מן הנוף. האפור לגווניו הבהירים והכהים מכסה, כמו צעיף משי דקיק, את העיר.


גני הטיולרי
הגשם ירד בעדינות רבה בימים האחרונים, רק תרסיס קל. וויתרתי על המטרייה, את הצעיף הסרתי מן הצוואר, הלכתי במעיל פתוח, ובכלל, נדמה היה לי שקצת פחות קר משהיה, או אולי התרגלתי למזג-האוויר הצפוני. אבל הבוקר התחזק הגשם ונעשה קר באמת..
פריז מתכוננת לחג-המולד. 


בחנות הפרחים השכונתית עצי-אשוח... מכוסי שלג, ארוזים, מוכנים להילקח, כדי שהילדים יספיקו לקשט אותם כראוי. 


עץ-האשוח של ה"נוטר-דאם"
ברחבה שלפני הנוטר-דאם התקינו עץ-אשוח גדול ורחב. בלילות הוא מושך את תשומת לב המטיילים באור הנוצץ מבעד לענפים שלו, ונראה כמו מגדלור-בתוך-אגדה. 


בכיכרות הוקמו שווקים של חג-המולד המציעים דברים יפים ומוזרי-מזון מיוחדים. "בו-קאדו!", כלומר "מתנות יפות!", קוראים המוכרים לעוברים על פניהם.


שוק חג-המולד ב"שאנס-אליזייה"
דוכני חג-מולד מעץ הוקמו לאורך ה"שאנס אליזייה", בין קצה שדרת-החנויות היוקרתית לכיכר הקונקורד. הם עשויים בדמות ביתנים קטנים בעלי גג משופע. כל אחד מהם הוא חנות קטנטנה, דחוסה. המתחם החדש ממלא את האוויר בצלילי להיטים, אולי שירי חג-מולד, ומסתיר את טורי העצים בשדרה היפה. בכיכר הקונקורד רחבת-הידיים, בצמוד למכוניות החולפות במהירות רבה מכל כיוון לכל כיוון, ממש לפני הכניסה לגני הטיולרי, עומד לו גלגל-ענק מואר. אורותיו מתחרים כעת עם אורות מגדל-האייפל. צעירים רבים ממתינים לעלות עליו, כנראה שהנוף הנשקף ממנו כעת יפה במיוחד. 


"גלגל-ענק" בכיכר הקונקורד
בערב עוברים המוני מטיילים בשוק-חג-המולד של השדרה. תערובת של ריחות ממלאת את האוויר. ריח ערמונים קלויים (קלויים למעלה ממידתם, עד חריכה... חבל. אני אוהבת ערמונים קלויים בעדינות רבה), ריח יין-חם, ריח מאפים שנאפים במקום, בשמן עמוק, ריח קרפ צרפתי בהמון חמאה, ריח-סוכר מכל דברי-המתיקה, ריח בירה, ריחות של סבונים, ריח בשמים וכמובן ריח כבד של שוקולד חם ונוזלי, מפנה את תשומת הלב לטבלאות השוקולד הענקיות הנמכרות לפי משקלן. כמה קשה להתאפק!


החנויות הרגילות שברחבי העיר, קטנות וגדולות, מלאות כל-טוב ומציעות המון "רעיונות למתנות" ומבצעים מיוחדים. מי שצריך לבחור – בוודאי לא קל לו...


חרוזי-אורות קטנים, נוצצים, הופיעו בכל מקום. על חזיתות הבתים, בכניסה לחנויות, בתוך הצמחייה שבכיכרות, לאורך הרחובות. הם זוהרים בכל-מיני צבעים: לבנים, תכולים, אדומים-סגולים, ירוקים, זהובים. 


מסעדת "אלזאס" שבשדרה היוקרתית
פריז, תחילת דצמבר, כמעט חג-המולד. כל כך הרבה אור! 


3 תגובות:

  1. תמונות נהדרות!
    תאווה לעיניים

    השבמחק
  2. די אני מקנאה. שנה הבאה מסלול נסיעה היישר לפריז, עיר האורות שבוודאי בחג המולד אפילו מוארת עוד יותר ומרהיבה שבעתיים.

    השבמחק
  3. נסיעה טובה! את בוודאי מאד תהני, פריז מקסימה בכל עונה, וסביב חג המולד וראשית השנה - היא מקסימה אפילו יותר.

    השבמחק