יום ראשון, 10 בפברואר 2013

צלילים ומילים. חליליות, עם פייר בוראניו

אורח בקונצרט הבא של "צלילים ומילים": נגן החליליות הצרפתי פייר בוראניו. במסגרת ביקורו הוא יגיש שתי תכניות קונצרט: תוכנית אחת, חלילית וצ'מבלו, ובה מוזיקה מאת יוהאן סבסטיאן באך ובניו, ותכנית נוספת ובה מבחר יצירות מאת מלחיני הבארוק הצרפתי, לחלילית, ויולה דה גמבה – בנגינת טל ארבל, ובס מסופרר.
 

פייר בוראניו למד פילוסופיה, סוציולוגיה וארכיטקטורה. הוא בוגר הקונסרבטוריון ע"ש סוולינק באמסטרדם, כתלמידם של קיס בקה ופיטר ואן האווה. מנגן חליליות מסוגים שונים ותקופות שונות, הוא נגן וירטואוז, חוקר ומורה. בין היתר ניגן תחת ניצוחם של ג'ורדי סבאל, הרווה ניקה, וויליאם כריסטי, כריסטוף רוסה, סקיפ סמפה ועוד. נכתבו למענו יצירות מודרניות, והוא הוזמן לקחת חלק בהקלטות של מוזיקה לקולנוע. בוראניו שימש עד לאחרונה כראש המחלקה למוזיקה עתיקה בקונסרבטוריון וורסאי, והוא מחברם של ספרים ללימוד הנגינה בחלילית: "עשר שנים וחלילית", "טריו" ו"רביעיות". הוא פעיל כחוקר במכון הלאומי למוזיקת הבארוק בוורסאי, במסגרתו ערך והוציא לאור רפרטואר לחלילית. בוראניו מרבה להופיע ולהקליט. הוא חבר ב"מרכז למוזיקת ימי הביניים" בפריז, שעורך את סדרות הקונצרטים של המוזיאון הפריזאי הידוע להיסטוריית ימי הביניים "קלוני". למעלה מארבעים תקליטורים שיצאו לאור בחברות התקליטים המובילות מציגים את הרפרטואר הרחב אותו הוא מנגן: מוזיקה מימי הביניים, הרנסנס, הבארוק ומוזיקה מודרנית. 

הקונצרטים ייערכו במרכז למוזיקה על שם פליציה בלומנטל בת"א, ביום חמישי, 7 במרץ, ובמוצאי שבת, 9 במרץ 2013. קונצרט נוסף – במרכז אמנויות ע"ש אפטר ברר, במעלות, ביום רביעי, 13 במרץ. 
בוראניו יהיה אורח "כתות אמן", בין היתר במסלול למורים למוזיקה במכללת לוינסקי לחינוך, בתל-אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה