יום רביעי, 18 בינואר 2012

קונצרט. מוזיקה איטלקית

סדרת הקונצרטים הקאמריים של מוזיקה מוקדמת בכלי-התקופה "נולדה" בשנת 2004. השנה תתקיים העונה השמינית שלה, עם קונצרטים קאמריים כלי-התקופה,  במרכז למוזיקה על שם פליציה בלומנטל. בארבע השנים האחרונות התקיימו, לצד הקונצרטים הקבועים בתל-אביב, גם קונצרטים במעלות-תרשיחא שבגליל המערבי, במרכז התרבות "לדור ודור" (וגם בבית הכט שבחיפה, אוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן ועוד...).
השנה יהיה לסדרה "בית" חדש בגליל המערבי: הגלריה החדשה של מרכז האומנויות ע"ש אפטר – ברר, במעלות-תרשיחא.
במרכז אמנויות אפטר – ברר מתקיימת במשך למעלה משני עשורים פעילות חינוכית ענפה לילדים ולמבוגרים בתחומי אמנות פלסטית שונים: ציור, פיסול, צילום, קרמיקה, עבודות-יד מחומרים שונים. עוד יש בו, במרכז, תערוכות רבות, ימי עיון וסימפוזיונים.
לאחרונה הורחב המרכז ונבנו בו גלריה מקסימה וחדרי-סטודיו.


זוהי הגלריה ובה תערוכה מיצירותיו של לובקה, בתערוכה שכותרתה: "עם ישראל חי.... בסרט".
ולמטה - מבט אל מרכז האמנויות ע"ש אפטר-ברר, מעלות. 


בין אמנות פלסטית ובין מוזיקה אפשר למצוא קשרים הרבה. עד המחצית הראשונה של המאה התשע-עשרה היה ההיבט האסתטי של כלי-הנגינה חשוב לא פחות מההיבט האקוסטי. כלי-קשת בעלי ראש מגולף מוכרים מאד, גם צ'מבלי בעלי לוח תהודה מקושט בציורים צבעוניים ומכסה תיבת-תהודה שעליו ציור גדול-מידות. לכלי-מקלדת רבים קלידים מגולפים ומסגרת-למקלדת שיש לה עיטור אופייני. כתבי-היד והדפסים מוקדמים של תווים היו נאים למראה. תבניות שונות של מוזיקה מוצאות להן הד ביצירות אמנות פלסטית, ולהפך. מוזיקאים ואמנים אחרים עסקו בזה הרבה...  
במקומות רבים בעולם נערכים קונצרטים במוזיאונים לאמנות, בין היתר גם משום שהחלל מתאים לעתים קרובות לצרכים המוזיקליים. מבנה הגלריה החדשה במרכז אפטר-ברר במעלות נעים גם בשל תקרתו הגבוהה והיתרונות האקוסטיים שהיא מביאה איתה. הנוף הנשקף ביציאה ממרכז האמנויות מהווה מסגרת יפיפייה של אמנות-טבעית.
תוכנית הקונצרט הראשון בעונה החמישית של סדרת הקונצרטים "צלילים ומילים" בצפון, תארח שני מוזיקאים נהדרים, אהובים עלי מאד: את זמרת המצו-סופרן ברכה קול (זהו הקישור לאתר הבית שלה) ואת הצ'לן עירא גבעול (והנה הקישור לאתר הבית שלו). שניהם מוזיקאים מוכשרים ומוכרים, המשתתפים בהרבה מאד תוכניות קונצרטים בארץ ובחו"ל.
לעונג לי לארח את שניהם, בתכנית שכולה טעם איטלקי, מיצירות מלחיני איטליה במאות השבע-עשרה ושמונה עשרה. בתל אביב: יום שלישי, 7 בפברואר, ובמעלות, יום רביעי, 8 בפברואר, שניהם יחלו בשעה שמונה.
זמרת המצו-סופרן ברכה קול, בתפקיד סינדרלה (צ'נרנטולה, רוסיני), האופרה הישראלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה