יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

דואוקורד. פריז

אוקטובר בפריז, דואו צ'מבלי.


בסטדיו של ריינהרד פון נאגל עומדים לרשות השותפה שלי, אימר באקלי, ולרשותי - שני צ'מבלי מעולים. זו הזדמנות פז עבורנו, ואנחנו אסירות תודה על כך.
אנחנו מנגנות ביחד שעות ארוכות, מנצלות כל יום עד תום.
בין לבין, צריך לכוון. צריך לכוון המון. כל שעתיים, בערך.
צ'מבלי, מעצם טבעם העשוי עץ, זקוקים לכיוון שוב ושוב. בלי מסגרת מתכת שתוכל למהמיתרים את השינויים הכרוכים בשינויי מזג האויר, צ'מבלי "לא מחזיקים כיוון". כל עלייה קלה של הטמפרטורה, משפיעה. דלת נפתחת כשמגיע הדוור ומשב רוח קריר מן המסדרון נכנס בעקבותיו. אנשים רבים בחדר, וכבר הוא מתחמם מעט. אור החשמל השקט (כלומר, לא אור הניאון הרועש) מחמם את החדר, ושוב משתנה הכיוון. אימר מכוונת את הצ'מבלו ואני מכוונת מצלמה לעברה. מאד אוהבת לצלם. עדשת המצלמה משפיעה על המבט, מכניסה למסגרת ויכולה להבליט רגעים יוצאי דופן, כמו זה.


אימר באקלי

הצ'מבלו שעמד במקביל לצ'מבלו הכהה, עבר לסטודיו. הוא עדיין נמצא בבניה. גיום מקדיש לו את כל תשומת הלב, ומטפל באחד הרגיסטרים בריכוז. עבודה עדינה ומדוייקת, והוא מומחה בכך. ועדיין, המאמץ ניכר. והוא אינו היחיד שעובד בחלל הגדול....


גיום פינאז 

יש רעש בסטודיו, אבל אנחנו לא מבחינות בזה. מקשיבות למוזיקה. האוזן האנושית יודעת לסנן, להתעלם ממה שלא חשוב. למחוק את רעשי הרקע.
מישהו נוסף עובד כאן, מרוכז כולו, למרות הרעש והמוזיקה שברקע... ריינהרד פון נאגל במשרדו, עובד על טיפוס צ'מבלו נוסף, צ'מבלו חדש יוולד כאן, עוד מעט.


ריינהרד פון נאגל

פרק נוסף מן ההקלטה הראשונה שלנו (שנעשתה בסטודיו של ריינהרד בפריז לפני כשנה), מכלול יצירות באך לעוגב - בנגינה בשני צ'מבלי - הועלה ונמצא כעת ברשת.



את תקליטור הסונטות מאת באך אפשר לרכוש באמצעות אתר "אמזון". האזנה עריבה!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה